fredag 5 juli 2013

RED LIPS AND PURPLE EYES!

Sminkning!

Det var länge sedan jag gjorde en färgglad sminkning här på bloggen, så det tänkte jag göra nu.
Så på den här sminkningen har jag starka röda läppar och en lila sminkning.
Så här ser den ut!                                        
                                                                                 




















 
Läppar
Rött läppstift: HM
Röd läpp penna: Nivea 

Ögon
Primer:Lumene
Ljuslila ögonskugga: Isadora duo Nr 53 Rosky sky
Blålila ögonskugga: Isadora duo Nr 53 Rosky sky
Mörklila ögonskugga: Pierre rena Nr 145
Mascara: Lumene Natrual code
Eyeliner: Loreal paris

Så här gjorde jag!

Jag började med att lägga min bas. Som det kommer att komma upp bilder på i ett annat inlägg. Sedan primade jag hela ögonlocket. Efter det valde jag att lägga en ljuslila ögonskugga på halva rörliga ögonlocket. Därefter la jag en blålila ögonskugga på den andra rörliga halvan. Sen tog jag en mörklila ögonskugga i globlinjen och lite ytterst på ögat. Jag la också den mörklila färgen lite under ögat. Efter det la jag på mascara och sedan eyeliner.
Sedan går vi vidare till mina läppar. Jag började med att lägga på ett läppbalsam, för att återfukta mina läppar. Därmed blir det lättare att applicera läppstift och läpp penna. Efter det applicerade jag en röd läpp penna i konturerna på mina läppar. Sen la jag på ett rött läppstift.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar