tisdag 5 mars 2013

Färg glad sminkning!


Hej!
idag tänkte jag göra ännu en sminkning kände för att exprementera med lite färger.
Jag skulle vilja kalla det för en vår sminkning för att det är ganska myckert färger.
 



Så här gjorde jag!

Först tog jag en primer för att sätta ögonskuggorna och så att dem skulle bli starkare. Sedan tog jag en vit skugga på hela rörliga ögonlocket. Sen tog jag 2 lila mörka nyanser och blandade dem så jag fick en fin färg. Därefter la jag den i globlinjen och sen så suddade jag ut den med en fluffig borste. Efter det tog jag en lilla/silvrigskugga på mitten av der rörliga ögonlocken. Sedan tog jag ytterligare en lila skugga på ytterkanten på det rörliga ögonlocket.
För att sminkningen skulle vara lite mer färglad och mer vårig tog jag en blå kajal. Den la jag i vatten linjen.
Jag avslutade med rouge på kinderna,mascara och läpstift.



 
Skuggorna syns inte så mycket i bild men det var mer färg i verkligheten.

Kram Elinssmink

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar